En classe de ciutadania, hem parlat dels drets i deures dels xiquets. Ho hem fet informant-nos de la declaració universal sobre els drets dels xiquets. També hem vist quins són els drets i deures vostres recollits en el Reglament de Règim Intern de la nostra escola.
Ara anem dedicar unes sessions a parlar d’empatia.
Sabeu què vol dir?
No?
Doncs, a investigar i a fer la tasca que us proposem.
Ara anem dedicar unes sessions a parlar d’empatia.
Sabeu què vol dir?
No?
Doncs, a investigar i a fer la tasca que us proposem.
TASCA
En grups de 4 alumnes, perquè ja sabeu que per anosaltres el treball cooperatiu és molt important...
- Heu de fer un collage per informar els vostres companys de què enteneu per EMPATIA. La primera activitat serà buscar el seu significat en el diccionari o en una enciclopèdia i fer una posada en comú en el grup per escriure la vostra definició. En el collage incloureu fotografies de persones que trobeu en revistes o periòdics i que manifesten alguna emoció: alegria, preocupació pena, afecte ràbia, tristor, vergonya, simpatia…
- Heu de decidir quins sentiments voleu expressar en el vostre collage. Cal que busqueu a casa les imatges i que les porteu a classe per fer la composició en una cartolina.
- Heu de posar-li títol i baix de cada imatge heu de posar el nom de l’emoció que penseu que representa. Podreu completar-lo amb dibuixos, decoracions… La creativitat és molt important.
- Per finalitzar, haureu de dramatitzar una situació de conflicte. Dos companys seran els alumnes implicats en eixe conflicte i els altres dos seran els mediadors. Haureu d’entendre les emocions que experimenten els vostres companys i intentar buscar la solució al conflicte.
RECURSOS
Ací us deixem algunes pàgines que us poden ajudar a trobar la definició:
Ací us deixem algunes pàgines que us poden ajudar a trobar la definició:
Ànim i a per feina!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada